خواب در زمان عادت ماهیانه
نوشته شده توسط : مریم

خوابیدن در دوران پریودی می‌تواند برای برخی از زنان چالش‌برانگیز باشد. علائمی مانند درد شکم، خونریزی، سردرد، تورم، اضطراب و افسردگی ممکن است خواب راحت و کافی را مختل کنند. برای بهبود خواب در دوران پریودی، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

حالت خواب مناسب را انتخاب کنید: برخی از حالت‌های خواب ممکن است باعث کاهش درد شکم و خونریزی شبانه شوند. به طور کلی، بهتر است روی پشت یا پهلو بخوابید و پاهایتان را خم کنید. این حالت باعث می‌شود که رحم شما فشار کمتری به عصب‌های پشت بدهد و همچنین جریان خون را بهبود ببخشد1. می‌توانید یک بالش زیر پاهایتان یا زیر شکمتان قرار دهید تا راحت‌تر باشید.

لباس‌های راحت و جذب کننده بپوشید: لباس‌های تنگ و ناراحت‌کننده ممکن است باعث تحریک عضلات شکم و افزایش درد شوند.بهتر است لباس‌های سبک، نرم و جذب کننده بپوشید تا خشک و مناسب با دمای بدن باشید2. همچنین می‌توانید از پد‌های بهداشتی یا فنجان‌های قاعدگی استفاده کنید تا از خونریزی شبانه جلوگیری کنید.

خوابیدن در دوران پریودی

روال خواب سالم را رعایت کنید: برای داشتن خواب بهتر، مهم است که قبل از خواب عادات سالم داشته باشید. بعضی از این عادات عبارتند از:

قطع نور و صدا: نور و صدا ممکن است باعث تحریک سیستم عصبی شما شوند و خواب را مختل کنند. بهتر است قبل از خواب نور اطاق خود را تاریک و ساکت کنید یا از چشم‌بسته یا گوش‌پوش استفاده کنید.

پرهیز از الکل، کافئین و دخانیات: الکل، کافئین و دخانیات ممکن است باعث تحریک سطح هورمون‌های استرس شده و خواب را نامطلوب کنند. بهتر است قبل از خواب از مصرف این مواد خودداری کنید یا آن‌ها را به حداقل برسانید.

خوردن غذای سالم: غذای سالم می‌تواند به تعادل هورمون‌های شما کمک کند و در نتیجه خواب بهتر داشته باشید. به طور کلی، باید غذای سبک، پرفیبر، پروتئین و آهن بخورید. همچنین باید از غذای چرب، تلخ، تند و تحریک‌کننده پرهیز کنید.

ورزش منظم: ورزش منظم می‌تواند به بهبود سلامت جسمانی و روحی شما کمک کند و در نتیجه خواب بهتر داشته باشید. ولی باید دقت کنید که قبل از خواب ورزش نکنید چون ممکن است باعث تحریک سطح هورمون‌های استرس شده و خواب را نامطلوب کند. به طور معمول، باید حدود ۳ ساعت قبل از خواب فعالیت کم داشته باشید.





:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: